Головна

Друк

Богослужбовий устав на 21-30 квітня

Автор: Єрей Дмитро Белей.

21     (8) НЕДІЛЯ

Неділя 6-та Великого посту, квітна. ВХІД ГОСПОДНІЙ В ЄРУСАЛИМ.

Свв. апп. Іродіона, Агава, Руфа, Асинкріта, Флегонта і Єрма.

 Вечірня: «Блажен муж». На «Господи, взиваю» 10 стихир свята, Сл., І нині: свята. Прокімен дня. Три читання: Буття 49, 1-2, 8-12; Софонії 3, 14-19; Захарії 9, 9-15. Литія і Стиховня свята. По «Отче наш»: тропар, глас 1 «Всеза- гальне Воскресіння» (2) і тропар, глас 4 «Поховані з Тобою» (1).

Утреня: по «Бог Господь»: тропар «Всезагальне Воскресіння» (2), Сл., І нині: «Поховані з Тобою». Катизми чергові, сідальні свята. Полієлей, Вели­чання, сідальний свята. Степенна, глас 4: «Від юності моєї». Прокімен свята, Єв. Мт. 83; 21, 1-11, 15-17. «Воскресіння Христове» не співаємо. Пс. 50 (під час читання псалма священик кадить галузки, по закінченні псалма читає молитви і кропить галузки свяченою водою).Стихира свята. Канон свята, ка­тавасія - ірмос канону свята. По 3-ій пісні - іпакой свята, по 6-ій - конд.-ікос свята. Немає «Чеснішу». По 9-ій - «Свят Господь Бог наш» (3) і світильний свята. Хвалитні 6, всі свята. Сл., І нині: свята. По вел. славослов’ї - тропар «Всезагальне Воскресіння», Сл., І нині: «Поховані з Тобою». Відпуст вели­кий, як на Вечірні.

Часи: на всіх часах тропар і кондак свята.

Літургія св. Йоана Золотоустого: антифони свята. Після входу тропар «Всезагальне Воскресіння», Сл.: «Поховані з Тобою»., І нині: конд. свята. Співаємо Трисвяте. Прокімен, алилуя і причасний свята. Ап. Флп. зач. 247; 4, 4-9; Єв. Йо. зач. 41; 12, 1-18. Замість «Достойно» - ірмос 9-ї пісні канону утрені.

22 (9) ПОНЕДІЛОК

 Страсний тиждень. Великий понеділок. Св. мч. Євпсихія.

 Вечірня: катизми нема. На «Господи, взиваю» 6 стихир Тріоді, Сл.: Тріо­ді, І нині: Тріоді. Вхід. Прокімен дня і одразу «Сподоби Господи». Стиховня Тріоді. По «Отче наш» співаємо 3 тропарі з поклонами, а «Під Твою милість» - без поклону. «Господи, помилуй» (40) й інше, як у часослові, тільки до кінця 3-го великого поклону - молитви св. Єфрема і одразу виголос: «Слава Тобі, Христе Боже». Відпуст «Господь, що гряде на вольну страсть...».

Утреня: замість «Бог Господь» співаємо «Алилуя» розлого і мелізматич­но на 8 глас і тропар «Ось Жених» (2), Сл, І нині: той самий. Катизми три, сідальні Тріоді. Відтак, «Щоб удостоїтись нам», Єв. Мт. зач. 84; 21, 18-43. Пс. 50. «Спаси, Боже». Трипіснець Тріоді. Перед конд.-ікосом співається мала єктенія; на 9-ій пісні «Чеснішу» не співається, ані «Достойно» по каноні, але одразу по катавасії - малу єктенію і світильний «Чертог Твій»(2), Сл, І нині: той самий. Хвалитних стихир - 4: Тріоді, Сл, І нині: Тріоді. Мале славослов’я і, по єктенії «Сповнім», -стиховня Тріоді та все інше з поклонами, як у посні дні Великого посту, і якщо не приєднуємо перший час, то відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради.»

Часи: все за пісним уставом святої Чотиридесятниці, лише на всіх Часах кондак Тріоді.

23     (10) ВІВТОРОК

 Великий вівторок. Свв. мчч. Терентія, Помпія і тих, що з ними.

 Літургія Передосвячених Дарів: катизма 18. На «Господи, взиваю» - 10 стихир Тріоді, Сл., І нині: Тріоді. Вхід з Євангелією. Прокімен: «Благосло­вить тебе Господь від Сіону», читання: Вих. 1, 1-20; прокімен: «Благословля­єм Вас ім’ям Господнім», читання: Йова 1, 1-12. Після «Нехай направиться»: »І щоб удостоїтися нам» й ін. та читає Євангеліє Мт. зач. 98; 24, 3-35. Далі по чину Літургія Передосвячених Дарів. Відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради...»

(Якщо з якоїсь причини не буде Літургії Передосвячених Дарів, то на «Господи, взиваю» співаємо 6 стихир Тріоді, а 3 останніх переносимо на Стиховну із звичайними приспівами, співаючи першу двічі. Вхід творимо з Євангелією і, по другому читанні Тріоді, читаємо Євангеліє, як вище, і все інше з поклонами, за пісним звичаєм).

Утреня: замість «Бог Господь» співаємо «Алилуя» розлого і мелізматич­но на 8 глас і тропар «Ось Жених» (2), Сл., І нині: той самий. Катизми три, сідальні Тріоді. Відтак «Щоб удостоїтись нам» і Єв. Мт. зач. 90; 22, 15-23, 39. Пс. 50. Двопіснець Тріоді. Перед конд.-ікосом співається мала єктенія; на 9-ій пісні «Чеснішу» не співається, ані «Достойно» по каноні, але одразу по катавасії - малу єктенію і світильний «Чертог Твій»(2), Сл, І нині: той самий. Хвалитних стихир - 4: Тріоді, Сл, І нині: Тріоді; мале славослов’я і, по «Спо­внім», - Стиховня Тріоді та все інше з поклонами, як у посні дні Великого посту, і якщо не приєднуємо перший час, то відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради.»

Часи: все за пісним уставом святої Чотиридесятниці, лише на всіх Часах кондак Тріоді.

24    (11) СЕРЕДА Велика середа.

Св. свщмч. Антипи, єп. Пергаму Азійського.

 Літургія Передосвячених Дарів: катизма 18. На «Господи, взиваю» - 10 стихир Тріоді, Сл., І нині: Тріоді. Вхід з Євангелією. Прокімен: «Воскресни, Господи», читання: Вих. 2, 5-10; прокімен: «Ось, що добре», читання: Йова 1, 13-22. Після «Нехай направиться» - виголос: «І щоб удостоїтися нам» й ін. Євангеліє Мт. зач. 102; 24, 36-26, 2. Далі по чину Літургія Передосвячених Да­рів. Відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради.»

Утреня: замість «Бог Господь» співаємо «Алилуя» розлого і мелізматич­но на 8 глас і тропар «Ось Жених» (2), Сл., І нині: той самий. Катизми три, сідальні Тріоді. Відтак «Щоб удостоїтись нам», Єв. Йо. зач. 41; 12, 17-50. Пс. 50. Трипіснець Тріоді. Перед конд.-ікосом співається мала єктенія; на 9-ій пісні «Чеснішу» не співається, ані «Достойно» по каноні, але одразу по ка­тавасії - малу єктенію і світил. «Чертог Твій» (2), Сл., І нині: світил. той са­мий. Хвалитних стихир - 4: Тріоді, Сл., І нині: Тріоді; мале славослов’я і, по «Сповнім», - стиховня Тріоді та все інше з поклонами, як у посні дні Велико- го посту, і якщо не приєднуємо перший час, то відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради...»

Часи: все за пісним уставом святої Чотиридесятниці, лише на всіх Часах кондак Тріоді.

25 (12) ЧЕТВЕР 

Великий четвер. Страсті. Спомин Тайної Вечері. Прп. і ісп. Василія, єп. Парійського. 

Літургія Передосвячених Дарів: катизма 18. На «Господи, взиваю» - 10 стихир Тріоді, Сл., І нині: Тріоді. Вхід з Євангелією. Прокімен: «Сповідай­теся Богу небесному», читання: Вих. 2, 11-22; прокімен: «Господи, милість Твоя повіки», читання: Йова 2, 1-10. Після «Нехай направиться» - виголос: «І щоб удостоїтися нам» й ін. та читає Євангеліє Мт. зач. 108; 26, 6-16. Далі по чину Літургія Передосвячених Дарів. Відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради.»

По відпусті Літургії Передосвячених Дарів вже більше не творимо по­клонів у храмі, за винятком трьох доземних поклонів перед Плащаницею зі співом тропаря «Благообразний Йосиф», а також поясних поклонів зі співом «Слава страстям Твоїм, Господи» і, за звичаєм, «Слава довготерпінню Твоє­му, Господи» відповідно - перед і після читання Євангелія.

Утреня: замість «Бог Господь» співаємо «Алилуя» розлого і мелізматично на 8 глас і тропар «Коли славні учні» (2), Сл., І нині: той самий. Після цього відразу: «Щоб удостоїтись нам», Єв. Лк. зач. 108; 22, 1-39. Пс. 50. Канон Тріоді. Катавасія після кожної пісні - той самий ірмос. На 9-ій пісні «Чеснішу» не спі­вається, ані «Достойно» по каноні, але одразу по катавасії - мала єктенія і сві­тильний «Чертог Твій» (2), Сл., І нині: той самий. Хвалитних стихир - 4 Тріоді, Сл., І нині: Тріоді. Мале славослов’я і, по єктенії «Сповнім» - стиховня Тріоді зі своїми приспівами. По «Отче наш» - тропар «Коли славні учні» (1) без бого­родичного. Єктенія «Помилуй нас, Боже» і якщо не приєднуємо перший час, то відпуст: «Господь, що гряде на вольну страсть спасіння нашого ради.»

Часи: на всіх тропар і кондак Великого Четверга.

Вечірня з Літургією св. Василія Великого

Перед службою в катедральних церквах архиєрей освячує антимінси, на літургії, після І нехай будуть милості - освячує миро, а по заамвонній молитві - омиває ноги.

Ієрей, одягнений у всі ризи багряної або іншої темної барви, звершивши проскомидію, стає перед святою трапезою, відсуває катапетасму (царські врата зачинені до Світло тихе^, а диякон виходить південними дверима перед царські врата і виголошує: Благослови, владико.

ієрей: Благословенне Царство:

Лик: Амінь. І співаємо Царю Небесний, трисвяте і все інше початку зви­чайного аж до Прийдіте, поклонімся:

Коли співці почнуть співати передпочатковий псалом, диякон заходить у святилище і стає з правої сторони святої трапези, а ієрей виходить перед царські врата і молиться з непокритою головою молитви вечірні.

На «Господи, взиваю» 10 стихир Тріоді, Сл., І нині: Тріоді. Вхід з Єван- гелієм, прокімен «Спаси мене, Господи» і читання: Виходу 19, 10-19; про- кімен «Вирятуй мене», читання: Йова 38, 1-21; 42, 1-5 та Ісаї 50, 4-11. Мала єктенія, Трисвяте. Прокімен: «Князі народів» і Ап. 1 Кор. зач. 149; 11, 23-32. Перед Євангелієм: «Слава Страстям Твоїм, Господи»: Єв. Мт. зач. 107; Мт. 26, 1-20, Ів. 13, 3-17, Мт. 26, 21-39, Лк. 22, 43-45, Мт. 26, 40-27, 2. Після Єванге­лія: «Слава довготерпінню Твоєму, Господи». Замість «Херувимської пісні» й причасного та «Нехай сповняться» - «Вечері Твоєї Тайної»; замість «Достой­но» - ірмос «Гостинністю Владики». Відпуст: «Христос, істинний Бог наш, що з премногої благости найкращу путь смирення показав, коли омив ноги учням і аж до хреста і гробу зійшов задля нас, молитвами пречистої Своєї Матері, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отця нашого Васи- лія Великого, архиєпископа Кесарії Каппадокійської, і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець».

26  (13) П’ЯТНИЦЯ Велика п’ятниця. Плащаниця. Св. свщмч. Артемона і тих, що з ним.

 Утреня Страстей Г оспода нашого ісуса Христа

Цю утреню співаємо, за уставом, по заході сонця у Вел. Четвер.

Аналой з двома свічниками, де буде покладене св. Євангеліє, ставиться перед царськими вратами і кадження буде перед кожним Євангелієм.

Ієрей в епітрахилі багряної або іншої темної барви вклоняється перед святою трапезою, відсуває катапетасму, виходить північними дверима перед зачинені царські врата і виголошує: «Слава святій» і далі утреня по чину. замість «Бог Господь» співаємо «Алилуя» розлого і мелізматично на 8 глас і тропар «Коли славні учні» (2), Сл., І нині: той самий. Перед читанням св. Євангелія священик, одягнений у фелон багряного кольору, кадить престіл, людей. Перед наступними Євангеліями священик кадить лише престіл.

Відпуст: «Христос, істинний Бог наш, що оплювання, і бичування, і по лиці удари, і хрест, і смерть перетерпів за спасіння світу, молитвами пречистої Сво­єї Матері, святих славних і всехвальних Апостолів, преподобних і богоносних отців наших, і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець».

Великі арські) Часи: священик в єпітрахилі багряного кольору тво­рить малий поклін перед св. престолом, відсуває катапетасму, виходить пів­денними дверима перед зачинені св. двері.Початок звичайний. Св. двері відчи­няються перед прокіменом, який є перед пареміями. Після читання Апостола священик кадить престіл, іконостас та людей. Після читання Євангелія свя­щеник цілує св. Книгу, залишає її розгорнутою на аналої, а сам повертається до святилища, зачиняє св. двері, знімає фелон і далі за чином. На 9-му часі св. книга відноситься до святилища та кладеться на престолі.

На 1-му часі - Ап. - Гал. 215 зач.; 6, 14-18. Єв. - Мт. 110 зач.; 27, 1-56.

На 3-му часі - Ап. - Рим. 88 зач.; 5, 6-11. Єв. - Мр. 67 зач.; 15, 16-41.

На 6-му часі - Ап. - Євр. 306 зач.; 2, 11-18. Єв. - Лк. 111 зач.; 23, 32-49.

На 9-му часі - Ап. - Євр. 324 зач.; 10, 19-31. Єв. - Йо. 59 зач.; 18, 28 - 19, 37.

Вечірня: Єв. - Мт. 110 зач.; Мт. 27, 1-38; Лк. 23, 39-43; Мт. 27, 39-54; Йо. 19, 31-37; Мт. 27, 55-61.

27     (14) СУБОТА Велика субота. Св. Мартина Ісповідника, папи Римського.

 Вечірня з винесенням Плащаниці: священик в єпітрахилі творить мал. поклін перед престолом, відсуває катапетасму, виходить південними двери­ма перед св. двері і далі Початок звичайний. На «Господи, взиваю» 6 стихир Тріоді, Сл.: Тріоді., І нині: Тріоді. Вхід з Євангелієм. 3 читання Тріоді. Про- кімен «Поділили ризи», читання Виходу 33, 11-22; прокімен «Розсуди, Гос­поди», читання Йова 42, 12-16; прокімен «Поклали Мене», читання Ісаї 53, 13-15; 53, 1-12; Ап. 1 Кор. зач. 126; 1, 18-31; 2, 1-2; та Єв. Мт. зач. 110; 27, 1-38; Лк. 23, 39-43; Мт. 27, 39-54; Йо. 19, 31-37; Мт. 27, 55-61. На стиховні стихири Тріоді, Сл., І нині: «Тебе, що світлом». Після прохальної єктенії відбувається обхід у такий спосіб: священик одягається у всі ризи. Наперед походу йде хрестоносець, хоругви, братство, хор. Священик дає Плащаницю чотирьом достойним парохіянам, які несуть її ногами до людей. Священик йде за Пла­щаницею, несучи Євангеліє. Похід виходить з церкви і повертає праворуч; обійшовши церкву тричі або один раз, заходять до церкви. Під час обходу спі­вають Стихири на стиховні. Тропар «Благообразний Йосиф» (3). Священик після кожного разу творить тільки великий поклін, а вірні - доземний. Вели­кий відпуст: «Христос, істинний Бог наш, що задля нас, людей, і нашого ради спасіння страшні страждання, і Животворящий Хрест, і вольне погребення плоттю прийняти зволив, молитвами пречистої Своєї Матері, святих славних і всехвальних Апостолів, преподобних і богоносних отців наших, і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець».

Єрусалимська Утреня (зазвичай служимо її у Велику п’ятницю ввечері): священик під час Утрені стоїть перед Божим Гробом, де для нього підготов­лено сидіння та стіл зі свічками й книгами. Священик одягнений у єпітрахиль та фелон багряного кольору. Позаду сидіння ставиться аналой.

По «Бог Господь» - тропар «Благообразний Йосиф» (2), Слава: «Коли зій­шов ти», І нині: «Ангел при гробі». 17-а катизма («Непорочні») на три статії з надгробними тропарями, з кадженням на початку кожної статії і малою єкте­нією після кожної статії за винятком третьої, після якої відразу «Ангельський хор», а потім - мала єктенія, сідальний, 50-й псалом і канон. Катавасія по кожній пісні - її ірмос. По 3-ій пісні - сідальний, по 6-ій - кондак-ікос, на 9-ій «Чеснішу» не співаємо і по 9-ій «Достойно» немає. Замість світильного - «Свят Господь Бог наш» (3). На хвалитних 4 стихири, Слава: ще одна, І нині: ще одна.

На великому славослов’ї - вхід з Євангелієм: священик бере Євангеліє з престолу, творить обхід, як на Літургії. Ставши перед Божим Гробом, очі­кує закінчення Трисвятого і стихири «Прийдіте ублажімо».

Тоді ставить Євангеліє на аналой, обернений до людей. Слідують два тро­парі, прокімен і пророцтво, прокімен і Апостол. Перед читанням Євангелія, під час «Алилуя» (г. 5), священик кадить Божий Гріб та людей. Євангеліє Мт. 114 зач.; 27, 62-66. По відчитанні Євангелія ієрей цілує та закриває його і за­лишає на аналої. Дві звичайні єктенії і великий відпуст. Після відпусту, за га­лицьким звичаєм, співаємо тропар «Благообразний Йосиф» (3) з поклонами.

Часи: на всіх тропар і кондак Великої суботи.

Вечірня з Літургією св. Василія Великого: катизми нема. На «Господи, взиваю» 8 стихир: 4 воскресні 1-го гласу і 4 Тріоді, Сл.: Тріоді, І нині: догмат 1-го гласу. Вхід з Євангелієм, нема прокімена, а відразу читання Тріоді, поді­лені на дві частини, між якими співаємо «Заспіваймо Господеві». Після остан­нього читання співаємо «Господа славте». По мал. єктенії - виголос «Бо ти святий єси», «Ви, що в Христа хрестилися» і далі за чином Літургія св. Василія Великого. Ап. - Рим. 91 зач.; 6, 3-11. Після апостола лик замість Алилуя спі­ває протяжно і торжественно на глас 7 останній стих 81 псалма «Воскресни Боже» як приспів до всіх інших його стихів. Тим часом священнослужителі у вівтарі переодягаються у світлі ризи, також переодягають у все світле пре­стол, жертовник і аналої. Перед Євангелієм і після нього лик співає: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.Єв. - Мт. 115 зач.; 28, 1-20. Замість Херувимської пісні - «Нехай мовчить всяка плоть». Замість «Достойно» - «Тобою радуєть­ся» або «Не ридай наді мною Мати». Причасний Тріоді «Востав, мов зо сну, Господь».

По закінченні заамвонної молитви ієрей кадить столик з литійником, на якому приготовані 5 хлібів, пшениця, вино і єлей.

Диякон: Господеві помолімся.

Лик: Господи, помилуй. Ієрей бере один хліб і благословляє ним інші хлі­би, а потім кладе його на місце і піднесеним голосом виголошує:

Господи Ісусе Христе, Боже наш, що благословив п’ять хлібів і п’ять ти­сяч народу наситив! Сам благослови f і хліби ці f, пшеницю f, вино f і єлей, і примнож їх у місті цьому (або в селі цьому, або у святій обителі цій) і у всьому світі Твоєму, і вірних, що їх споживають, освяти. Бо Ти благословляєш і освя­чуєш усе, Христе Боже наш, і Тобі славу возсилаємо, з Безначальним Твоїм Отцем, і Всесвятим, і Благим, і Животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.

Лик: Амінь. І співає: Будь Ім’я Господнє благословенне від нині і до віку. Тричі. І псалом 33 весь. Відтак

ієрей: Благословення Господнє на вас: та ін. Відпуст Великої Суботи:

Христос, істинний Бог наш, що задля нас, людей, і нашого ради спасіння волею положився у гробі плоттю і зійшов на Ад, молитвами пречистої Своєї Матері, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отця нашого Васи- лія Великого, архиєпископа Кесарії Каппадокійської, і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець.

Після відпусту, за галицькою традицією, перед Плащаницею тропар Бла- гообразний Йосиф тричі, з поклонами.

Де є такий звичай, ввечорі в Велику Суботу відбувається читання всієї книги Діянь святих Апостолів. Перший читець, вийшовши на середину храму, промовляє: Діяння святих Апостолів благослови, отче, прочитати.

Тодіієрей: Молитвами святих Апостолів, Господи Ісусе Христе, Боже наш, помилуй нас.

Читець: Амінь. І починає читати.

28     (15) НЕДІЛЯ ПАСХИ. ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ. ВЕЛИКДЕНЬ.

Свв. апп. Аристарха, Пуда і Трофима.

Надгробне: священик, одягнений в епітрахиль і фелон багряної барви, творить малий поклін перед престолом, відсуває катапетасму, відкриває св. двері та виходить перед Божий Гріб і виголошує: Благословенний Бог наш..., далі початок звичайний.Після «Прийдіте, поклонімся» - Пс. 50, Ка­нон Великої суботи. Святий Боже, і по «Отче наш» тропар «Коли зійшов Ти до смерти.» Єктенія усильного благання, відпуст. По відпусті тропар «Благо- образний Йосиф» (3) з поклонами.

Після тропаря священик бере Плащаницю на плечі й кладе на престол, де вона перебуває протягом Світлої седмиці. А від неділі ап. Томи, ставиться над горним сідалищем або за св. престолом. В деяких церквах є звичай зали­шати Плащаницю на престолі до Вознесіння.

Пасхальна Утреня: коли Плащаницю взято з Божого Гробу на престіл, священик одягається у всі найсвітліші ризи. В той час у храмі формується похід: попереду хрестоносець, ікона Воскресіння, хоругви, братство, хор. Два старші брати несуть Євангеліє.

Прийшовши перед престіл, священик, поклонившись, бере святий хрест та кадильницю і виходить св. дверима; священик починає співати: (г. 6)«Во­скресіння Твоє, Христе Спасе...», вірні підхоплюють, а в храмі засвічується все світло і дзвонять в усі дзвони. Похід виходить з церкви і повертає пра­воруч. Обійшовши церкву тричі (або один раз), священик, тримаючи лівою рукою хрест, а правою кадильницю, кадить тричі церковні двері й виголо­шує: «Слава святій...» Тоді віддає кадильницю і співає тропар«Христос во­скрес». Вірні повторюють, а тоді священик до половини, а вірні закінчують. Священик виголошує стихи:«Хай воскресне Бог», а вірні після кожного по­вторюють тропар «Христос воскрес». По закінченні священик тричі стукає хрестому двері і, відчинивши їх, входить до церкви, йде через св. двері до пре­столу та виголошує Мирну єктенію. Далі Пасхальна утреня по чину.

Під час співу Стихир Пасхи предстоятель, тримаючи святий хрест, стає перед іконостасом, а інші служителі, тримаючи книгу святого Єван­гелія та ікону Воскресіння Христового, стають по його правиці. Вірні при­ступають, цілуючи ікону, Євангеліє і святий хрест, священики вітають їх словами:«Христос воскрес!», а люди відповідають: «Воістину воскрес!» Відтак і всі присутні в храмі радісно вітають один одного з цими словами.

Святі та дияконські двері залишаються відчиненими впродовж цілої Світлої седмиці.

Перший, третій, шостий та дев’ятий часи, а також Повечер’я та Пів­нічна від Світлої Неділі Пасхи до Світлої Суботи включно відправляються за особливим чином.

На Літургії замість Царю Небесний, на проскомидії, на Літургії і де ще буде, відмовляємоХристос воскрес тричі до Вознесіння.

По виголосі Благословенне Царство співаємоХристос воскрес тричі, на­переміну зі священиком, як напочатку Пасхальної утрені.

Антифони свята. Замість Трисвятого - «Ви, що в Христа хрестилися». Прокімен і Алилуя свята. Ап. - Ді. 1 зач.; 1-8. Єв. - Йо. 1 зач.; 1, 1-17. Під час читання Євангелії після кожного стиха вдаряють в усі дзвони. Замість «До­стойно» - «Ангел сповіщав». ЗамістьБлагословен, хто йде і Ми виділи світло істинне, співаємо Христос воскрес один раз. Замість Нехай сповняться і Будь ім’я Господнє - Христос воскрес тричі. Так аж до віддання свята Пасхи. Причасний:Тіло Христове прийміте.

Після заамвонноїмолитви (або по відпусті Літургії) відбувається благо­словення артоса.

29     (16) ПОНЕДІЛОК 

Світлий понеділок. Великодній тиждень. Тиждень загальниці. Свв. муч. дів Агапії, Ірини й Хіонії. 

Вечірня: священик вдягається в усі світлі ризи в неділю, понеділок та вівторок (в інші дні Світлого тижня можна брати тільки єпітрахиль та фелон), кадить згідно з уставом, і виголошує: «Благословенний Бог наш». «Христос воскрес» (3) із стихами як на Пасхальній Утрені. Мирна єктенія. На «Господи, взиваю» - 6 неділ. стихир 2-го гласу, Сл.: 7-ма стихира, І нині: догмат 2-го гласу. Вхід з Євангелією - тільки в неділю, «Світло тихе». Про- кімен «Хто Бог великий», відтак: «І щоб удостоїтися нам». Єв. Йо. зач. 65; 20, 19-25. Сугуба єктенія, «Сподоби, Господи», Прохальна єктенія. На Стиховні - одна стихира 2-го неділ. гласу, а після неї стихири Пасхи і пасхальний відпуст.

Утреня: священик одягається в усі світлі ризи, кадить згідно з уставом і виголошує: «Слава святій...» Все інше, як у неділю Пасхи; канон Пасхи буде з малими єктеніями по 3-ій, 6-ій та 9-ій піснях. На Хвалитних: 4 воскрес. сти­хири 2-го гласу та стихири Пасхи. Далі все, як у неділю Пасхи.

Часи Пасхальні.

Літургія: все, як у день Воскресіння. Прокімен, г. 8:«На всю землю». Ді. зач. 2; 1,21-17; 21-26; Єв. Ів. зач. 2; 1, 18-28.

30 (17) ВІВТОРОК Світлий вівторок. Прп. Симеона, що в Персиді. Прп. Акакія, єп. Мелитинського. 

Вечірня: по «Благословенний Бог наш» - «Христос воскрес» (3) із стиха­ми як на Пасхальній Утрені. Мирна єктенія. На «Господи, взиваю» - 6 неділ. стихир 3-го гласу, Сл.: 7-ма стихира, І нині: догмат 3 гл. Великий прокімен «Бог наш на небі». На стиховні - (г. 3) «Твоєю страстю» і стихири Пасхи.

Утреня: священик одягається в усі світлі ризи, кадить згідно з уставом і виголошує: «Слава святій...» Все інше, як у неділю Пасхи; канон Пасхи буде з малими єктеніями по 3-ій, 6-ій та 9-ій піснях. На Хвалитних: 4 неділ. стихири 3-го гласу та стихири Пасхи. Далі все, як у неділю Пасхи.

Часи Пасхальні.

Літургія: все, як у неділю Пасхи. Прокімен: «Величає душа моя». Ап. - Ді. 4 зач.; 2, 14-21. Єв. - Лк. 113 зач.; 24, 12-35

Навігаційна стежка

Зараз на сайті

На сайті один гість та відсутні користувачі

Статистика відвідування

Перегляди статей
33000